Spojte sa s nmi

+421 904 853 249
ahoj@akcnezeny.sk
projectmanager@akcnezeny.sk

PR Manager

Kristína Mayer
+421 907 869 648
kristina@beecontent.sk

Redakcia

Veronika Samborská
veronika.samborska@akcnezeny.sk

Spoločnosť dm drogerie markt definuje 5 pilierov odmeňovania, ktorými poskytuje spolupracovníkom istotu a stabilitu

Dátum

Zdieľať článok

Facebook
Twitter
LinkedIn

V dm sa mzda odvíja od náročnosti a kvality odvedenej práce, od inovácií, ktoré jednotlivci prinášajú do výkonu, od vyvíjanej iniciatívy a súčinnosti na zmenách. Naopak, je samozrejmosťou, že nie je ovplyvnená rodovo ani vekovo. Rovné odmeňovanie medzi mužom a ženou je súčasťou filozofie a praxe v dm.

Viac než 91 percent spolupracovníkov v dm tvoria ženy. Vo vedúcich pozíciách v prevádzke majú 86-percentnú reprezentáciu, mierne nižší pomer je v centrále spoločnosti a v centrálnom sklade, kde je to 68 percent. Nadpolovičné zastúpenie žien je aj vo vedení spoločnosti. Rodová rovnosť v odmeňovaní aj v príležitostiach na rozvoj vychádzajú z myšlienky, ktorá tvaruje firemnú filozofiu dm Každý človek je rovnocenný.

Partnerom konferencie Equal Pay Day bola aj dm drogerie markt

 

Partnerská podpora konferencie Equal Pay Day bola pre dm drogerie markt prirodzeným krokom v súlade s firemnou filozofiou. Zuzana Vinklerová z vedenia dm v role spíkerky konferencie hovorila o rovnom odmeňovaní mužov a žien v praxi, aj o tom, ako podporiť spokojnosť spolupracovníkov a vytvoriť im vhodné podmienky na prácu.

Druhý ročník konferencie Equal Pay Day pripravilo občianske združenie Akčné ženy s cieľom upozorniť na témy spojené s nerovnosťou na pracovnom trhu. Témami panelových diskusií a mentoringov boli diskriminácia v odmeňovaní žien a mužov, veková diskriminácia, odliv talentov zo Slovenska, dôležitosť finančnej gramotnosti a mnoho ďalších praktických rád.

Práca mužov a žien je v dm odmenená rovnako

 

„Odmena za prácu nemá závisieť od toho, či sme ženy či muži, či sme starší alebo mladší. Radi budeme v týchto témach aj naďalej prispievať k celospoločenskému dialógu a inšpirovať tak firmy, ktoré rovnosť v odmeňovaní z akéhokoľvek dôvodu zavedenú nemajú,“ povedala k partnerskej podpore konferencie Equal Pay Day Zuzana Vinklerová, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt zodpovedná za rezort Spolupracovník.

Zastúpenie v dvoch panelových diskusiách konferencie

 

Ako spíkerka konferencie vystúpila Zuzana Vinklerová v dvoch panelových diskusiách. V prvej, venovanej odlivu talentov zo Slovenska, priblížila prostredníctvom čísiel situáciu v dm: „Pre viac než tretinu aktuálnych spolupracovníkov je dm zamestnávateľom dlhšie ako 5 rokov. Viac ako 18 percent spolupracovníkov je s nami dlhšie než 10 rokov. Fluktuácia, ktorej priemerná hodnota v maloobchode je 33 percent, je u nás v prevádzke 14,5-percentná a napríklad na centrále iba 12-percentná,“ pomenovala fakty Zuzana Vinklerová, pričom pri maloobchodnom priemere odkazovala na tohtoročný prieskum o odmeňovaní spoločnosti Korn Ferry.

Prirodzený dôsledok nízkej fluktuácie je, že nedochádza k takému častému uvoľňovaniu pozícií. Preto je pre dm ako pre zamestnávateľa dôležité, aby mala jednotlivcovi vždy čo ponúknuť mimo vertikálneho posunu. Spolupracovníci môžu rozvíjať svoju expertízu a špecializovať sa v témach, ktoré sú im blízke.

Spolupracovníci, ktorých láka medzinárodné prostredie, majú možnosť zamestnať sa v rámci holdingovej štruktúry dm. Prácu pre jednu zo 14 krajín, v ktorých dm pôsobí, môžu vykonávať zo slovenského domicilu.

Odliv talentov zo Slovenska sa však týka aj ľudí, ktorí ešte nemajú vytvorené pracovné väzby, preto dm spolupracuje aj so strednými školami. „Mladí ľudia potrebujú prepojiť teóriu s praxou a my im túto možnosť prostredníctvom dm duálneho vzdelávania dávame už 13 rokov. Programom, v ktorom popri škole praxujú u nás v predajniach či v centrálnych rezortoch, prešlo doposiaľ 342 žiakov a 65 percent z nich je stále súčasťou dm,“ vystúpila v diskusii Zuzana Vinklerová. Nadobudnutie relevantných praktických skúseností popri štúdiu podľa nej pomáha aj tomu, aby žiačky a žiaci objavili svoju cestu a cítili sa na nej sebavedome.

Spoločnosť dm definuje 5 pilierov odmeňovania

 

Popri peňažnej mzde odmeňovanie v dm zahŕňa aj benefity, pracovné prostredie, vzdelávanie a osobný rozvoj a štýl vedenia. Rovnako je v dm zavedený systém pozícií slúžiaci ako jednoduchá a transparentná metóda na porovnávanie pozícií v rámci spoločnosti. Na zabezpečenie atraktívneho odmeňovacieho balíka je minimálne raz ročne vyhodnocovaná situácia na trhu a v rámci dvojmesačných interných prieskumov spokojnosti je rovnako minimálne raz ročne položená otázka na spokojnosť s príjmom.

„V uplynulých dvoch rokoch sme v dm intenzívne analyzovali, prehodnocovali a nastavovali náš systém odmeňovania tak, aby bol ešte viac transparentný a férový. V druhej polovici kalendárneho roka 2024 vedome vytvárame našim spolupracovníkom a tímom centrálnych oddelení priestor na rozhovory o mzde a rozvoji, rozhovory o spolupráci, ako aj vzdelávanie na podporu kompetencií spolupracovníkov viesť s ostatnými tieto rozhovory,“ predstavila inováciu v systéme odmeňovania Zuzana Vinklerová.

Rozhovory poskytujú každému spolupracovníkovi skvelú príležitosť prezentovať výsledky svojej práce, poskytnúť si vzájomne spätnú väzbu na kvalitu spolupráce a atmosféru v tíme, ako aj možnosť položiť ostatným členom tímu doplňujúce otázky.

„Považujeme za dôležité, aby mohol spolupracovník ovplyvniť svoju mzdu,“ objasnila pozadie vzniku projektu Zuzana Vinklerová.

O spoločnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness. Bola založená v roku 1973 v Nemecku a v Európe má 3 945 filiálok. Na Slovensku spoločnosť otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva 2 606 pracovníkov v 161 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 14 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Taliansku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku, Poľsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, pre ktorú je zákazník na prvom mieste. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.

Zdroj foto: dm drogerie markt, www.equalpayday.sk

Tlačovú správu spracovala: Veronika Samborská

Aktuality

Súvisiace články